Πέμπτη 21 Απριλίου 2016

Η ΟΡΓΗ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ


Οι εξυπνάκηδες υποστηρικτές της αθλιότητας στο facebook που ακούει στο όνομα “Ελύτης, ο ποιητής του Αιγαίου” και τρολάρει συστηματικά τον ποιητή, ισχυρίζονται μετά πάθους ότι θα άρεσε (sic) στον ποιητή αυτό το ...χιούμορ. 
Δημοσιεύουμε, λοιπόν, σήμερα ένα ντοκουμέντο, το οποίο ανέσυρε από το αρχείο του ο φίλος Γιώργος Βλαντής και το οποίο αποδεικνύει την αυστηρότητα του ποιητή απέναντι σε ανάλογες, δηλαδή αυθαίρετες, καταστάσεις. 
Πρόκειται για μια επιστολή του Οδυσσέα Ελύτη, η οποία δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Τα Νέα» της 18ης Ιουλίου 1995, δοθείσης τότε αφορμής. Στην ίδια σελίδα της εφημερίδας υπάρχει σχετικό ρεπορτάζ της Μικέλας Χαρτουλάρη.  
Η επιστολή του ποιητή έχει ως εξής: 
«Λυπούμαι, που σε διάστημα μικρότερο του ενός μηνός, είμαι υποχρεωμένος να επανέλθω στο ίδιο θέμα, με αφορμή τη δημοσίευση σε ένα λογοτεχνικό περιοδικό κειμένου που παρουσιάζεται ως δικό μου  «υπόμνημα». Δηλώνω ότι ουδείς έχει το δικαίωμα να δημοσιεύει ανέκδοτο κείμενό μου -αδιάφορο αν βρίσκεται στην κατοχή μου ή όχι - χωρίς την έγγραφη άδειά μου, είτε να χρησιμοποιεί το όνομά μου, αν πριν δεν έχω πιστοποιήσει την ταυτότητα του κειμένου και δεν συναινώ στη δημοσίευσή του. Και είναι διπλά λυπηρό, όταν τέτοιες πράξεις, ηθικά και νομικά αξιόποινες, προέρχονται από ανθρώπους που θέλουν να παρουσιάζονται ως πνευματικοί, πλην όμως καταστρατηγούν τη στοιχειώδη πνευματική ελευθερία.» 
Αυτά έγραφε ο ποιητής και είναι παραπάνω από σαφής. 
Και επειδή κάποιοι φίλοι μου συνιστούν “χαλάρωση” ή θεωρούν έχω αναχθεί σε “λογοτεχνική αστυνομία” και τα τοιαύτα, τους διαβεβαιώ ότι κάνω απλώς το αυτονόητο. Ας σκεφτούν λίγο πάνω σ' αυτό το αυτονόητο και θα με κατανοήσουν.
Π.Α.Α.

1 σχόλιο:

ΔΙΟΓΕΝΗΣ (Ε.Μ.) είπε...

...Και αυτή η στάση για τη δημοσίευση κειμένου του...καταλαβαίνει κανείς τι στάση θα κρατούσε ο Ποιητής για εξυπναδίστικες παραποιήσεις των ποιητικών του συνθέσεων!!!
Αμάν...ρε φίλε, με τούτο το κειμενάκι τους αποτέλειωσες...

Διογένης -Ε.Μ.

Related Posts with Thumbnails