Δευτέρα 22 Ιουνίου 2015

Η ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΝΕΟΧΩΡΙΟΥ ΥΛΟΠΟΙΗΣΕ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ


Τα αποτελέσματα της έρευνας που διεξήχθη στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος «Ελευθερία έκφρασης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και μειονότητες» που υλοποιεί η Κοινότητα Νεοχωρίου του Βοσπόρου στην Κωνσταντινούπολη, παρουσιάστηκαν την Τετάρτη 10 Ιουνίου 2015 στην Αστική Σχολή Γαλατά από την εταιρία δημοσκοπήσεων KONDA, η οποία πραγματοποίησε την έρευνα για λογαριασμό του προγράμματος. Την εκδήλωση προλόγισε ο πρόεδρος της κοινότητας Νεοχωρίου κ. Λάκης Βίγκας. 
Τα αποτελέσματα ανακοινώθηκαν από τον Γενικό Διευθυντή της εταιρίας KONDA κ. Bekir Ağırdır, ο οποίος τόνισε τη σημασία διεξαγωγής για πρώτη φορά στην Τουρκία μιας τέτοιας έρευνας για να μας βοηθήσει να συνειδητοποιήσουμε το βαθμό και τον τρόπο αποκλεισμού μειονοτικών ομάδων από τον δημόσιο χώρο. Ενώ, υπογράμμισε την έλλειψη επαρκών στοιχείων αναφορικά με το μέγεθος του πληθυσμού των μειονοτικών κοινοτήτων καθώς δεν καταγράφεται η εθνική καταγωγή στις απογραφές με αποτέλεσμα να επικρατεί μια σύγχυση την ώρα που ξέρουμε πολύ καλά όπως τόνισε ότι το κράτος κρατά ακριβή στοιχεία για όλα τα μέλη μειονοτήτων. 


Στην έρευνα που διεξήχθη από 30 Ιανουαρίου έως 17 Απριλίου 2015 συμμετείχαν 57 % άνδρες και 43 % γυναίκες με τις ηλικιακές ομάδες να κυμαίνονται ως εξής: 
14-28: 25% 
29-43: 37% 
44-70: 38% 
Τη μεγαλύτερη συμμετοχή στην έρευνα είχε η Εβραϊκή κοινότητα με 43,5% και ακολουθούν οι Αρμένιοι με 26,9%, οι Συροϊακωβίτες με 18%, οι Ρωμιοί με 15% κ.λ.π. 
Στην έρευνα συμμετείχαν κατά 93,1% ερωτηθέντες από την Κωνσταντινούπολη ενώ συμμετοχές υπήρχαν επίσης από μέλη μειονοτήτων που ζουν στην Σμύρνη, την Αντιόχεια και το Μάρντιν. 
Ένα πολύ χαρακτηριστικό στοιχείο που κατέδειξε η δημοσκόπηση ήταν το πολύ αυξημένο μορφωτικό επίπεδο των μελών των μειονοτήτων σε σχέση με το μέσο όρο της Τουρκίας με τους αποφοίτους πανεπιστημίων να έχουν το μεγαλύτερο ποσοστό. Αντίστοιχα, η έρευνα έδειξε ότι τα μέλη των μειονοτήτων έχουν μια πιο αποστασιοποιημένη σχέση με τη θρησκεία με το 46% να δηλώνουν ότι πιστεύουν και 30% να δηλώνουν θρησκευόμενοι όταν ο αντίστοιχος μέσος όρος για την Τουρκία είναι 25% για όσους πιστεύουν και 58,5% όσοι δηλώνουν θρησκευόμενοι. 
Ένα επίσης ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι τα μέλη των μειονοτήτων δηλώνουν ότι ο τρόπος ζωής τους είναι μοντέρνος κατά 57% ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για την Τουρκία είναι 25%. 


Τέλος, ενδιαφέρον παρουσιάζει η ερώτηση σχετικά με το ποιο στοιχείο θεωρείτε ότι χαρακτηρίζει την ταυτότητά σας με τους ερωτηθέντες να απαντούν η κουλτούρα και η οικογένεια όταν συνολικά στην Τουρκία το μεγαλύτερο ποσοστό συγκεντρώνει η θρησκεία και η εθνική καταγωγή. 
Οι ερωτήσεις ως προς τον τρόπο χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης κατέδειξαν με καθαρότητα ότι τα μέλη των μειονοτήτων αισθάνονται φόβο να εκφράζονται ελεύθερα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ενώ η χρήση των μέσων αυτών είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στους κόλπους των μειονοτήτων όπως φάνηκε από την έρευνα το 41% δήλωσε ότι αισθάνεται ανήσυχα όταν εκφράζεται ή σχολιάζει κάτι δημόσια και μόνο το 19% ότι μπορεί να εκφράζεται ελεύθερα σε αυτά. 
Συνολικά το 80% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι αισθάνονται κάποιου είδους αμηχανία από τη χρήση των μέσων αυτών και ότι προτιμούν να αποφεύγουν την ελεύθερη έκφραση της γνώμης τους. Το 15% των συμμετεχόντων δήλωσε πως έχει υποστεί κάποιου είδους αντίδραση όταν σχολίασαν κάτι, το 14% ότι έχουν δεχθεί υποτιμητικά σχόλια, το 8% λεκτική επίθεση και ο 6% απειλή. Τέλος, σε ποσοστό 43% τα μέλη των μειονοτήτων παρακολουθούν κυρίως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης χωρίς να εκφράζονται τα ίδια και κάνουν φίλους μονάχα άτομα που γνωρίζουν προσωπικά. Συνολικά το 80% των ερωτηθέντων επιθυμεί να υπάρξει σχετική νομοθεσία που να προστατεύει τους χρήστες του διαδικτύου κάτι που ο Γενικός Διευθυντής της εταιρίας KONDA σχολίασε ότι εκφράζει την ανάγκη που νιώθουν τα μέλη των μειονοτήτων για προστασία στο δημόσιο χώρο. 


Ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι τα μέλη των μειονοτήτων δηλώσαν ότι παρακολουθούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κυρίως για να ενημερώνονται ή λόγω δουλειάς (κατά 41%) και ότι μόνο κατά 28% τους εκφράζουν οι κοινοτικές εφημερίδες (όπως οι Agos, Zamanak, Salom, Απογευματινή, Ηχώ). 
Τα συνολικά αποτελέσματα της έρευνας θα δημοσιοποιηθούν τις επόμενες μέρες από την εταιρία και θα γίνουν αντικείμενο μελέτης για το συνέδριο για την ελευθερία έκφρασης και τους περιορισμούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τα μέλη των μειονοτήτων που θα πραγματοποιηθεί τον Νοέμβριο σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο Μπιλγκί στην Πόλη. 
Στο ίδιο συνέδριο θα παρουσιαστούν και τα αποτελέσματα της αντίστοιχης έρευνας που πραγματοποιήθηκε το ίδιο διάστημα στην Ελλάδα για τα μέλη μη χριστιανικών κοινοτήτων από το Ελληνικό Ίδρυμα Ευρωπαϊκής και Εξωτερικής Πολιτικής. 
Μαρίνα Δρυμαλίτου


A Research on "SOCIAL MEDIA AND NON-MUSLIM MINORITIES" 
by Yenikoy Virgin Mary Greek Orthodox Church 
and School Foundation and KONDA Research and Consultancy 
June 2015 
About the Project "Social Media Freedom and Non-Muslim Minorities" 
The Social Media Freedom and Non-Muslim Minorities Project, organized by Yenikoy Virgin Mary Greek Orthodox Church and School Foundation, is funded as part of the Civil Society Dialogue program of the Ministry for EU Affairs. The Yeniköy Foundation implements the project with the Hellenic Foundation for European & Foreign Policy ELIAMEP and Istanbul Bilgi University’s Human Rights Law Research Centre.
The aim of the Social Media and Non-Muslim Minorities Project is to examine how and to what extent non-Muslim minorities in Turkey use social media and the role of social media in the integration of minorities into mainstream society. In this context, cases of violations of rights, discrimination and hate speech targeting minorities on social media will also be analyzed. 
The Social Media and Non-Muslim Minorities Project is organized with the aim of furthering freedom of speech, suggesting a legal framework to prevent discrimination and hate speech, increasing the social participation of non-Muslim minorities and affirming their status as equal citizens. 
A comprehensive research has been conducted in order to provide the data about the social media usage of the minorities on which the other activities of the project will be based. 


RESEARCH DESCRIPTION 
The research was conducted by KONDA Research and Consultancy for the Social Media Freedom and Non-Muslim Minorities Project. 
Conducted between 30 January and 17 April 2015, the research aims to measure the use of social media by non-Muslim minorities in Turkey and their social media practices, and constitutes the basis for this report. 746 surveys that were used for the report were collected using 567 online and 179 printed questionnaires.
Since it is not easy to reach out to minority communities, private schools, places of worship and gatherings were used to interact with those demographic groups that we failed to get in touch with online. 


SUMMARY 
The 67-question survey on demographics, Internet access, social media practices, discrimination and freedom of speech on social media platforms was prepared by KONDA team and the Social Media Freedom and Non-Muslim Minorities Project staff and advisors. 
Since there are challenges in reaching out to minority communities, private schools, places of worship and gatherings were used to interact with those demographic groups that we failed to get in touch with online. 
Of all survey respondents, 43% were female and 57% were male. Women are more active on social media. Participants’ overall level of education is high. The method chosen for the research played a role in creating this outcome. The research does not technically represent all minority groups, but captures the tendencies and experiences of minorities that actively use social media. 
93% of survey respondents live in Istanbul. Although we do not know for certain, it is estimated that around 90% of the total minority population in Turkey live in Istanbul, which means that these research results can represent the majority of minority members who use social media. 


Data on migration provide us important information. Half of the participants indicated that they were living in Istanbul for the last 100 years. If we go back to the previous generation, we see that around three-quarters of participants’ parents are from Istanbul. 
Religious communities are not adequately represented in the research. Closed communication channels were adopted as a method and face-to-face interviews were conducted in places of worship and schools. Although accurate representation was not possible, the research is successful in capturing general tendencies in minority communities. 
Participants’ social media usage is high. The most used social media platform is Facebook, the second most used is YouTube and the third most used is Instagram. 
Nervousness is the most common feeling experienced by minority members while using social media. Only 21% of the participants indicate that they share freely. The rest evaluate their position in a spectrum ranging from nervousness to not sharing any content. 


Some of the participants stated that they were subject to offences, humiliation, insults and threats. 61% do not have knowledge about their rights on social media. 80% of the participants said that there should be laws against discrimination. This is an important demand that should be taken into account by policymakers. 
Social media helps develop communication among members of minority communities and furthers a culture of collective action. More importantly, participants stated that social media is important in getting in touch with the rest of the society.
"Social Media and Minorities" 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails