Παρασκευή 24 Απριλίου 2015

ΤΑ ΘΕΪΚΑ "ΑΠΑΓΟΡΕΥΩ" ΤΟΥ ΜΑΝΟΥ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙ


Θα ‘θελα να ‘μουν για ένα λεπτό ο Μίκης Θεοδωράκης με τη λογική του Μάνου Χατζιδάκι. 
Για να γευθώ την ηδονή να απαγορεύσω ρητά και κατηγορηματικά στους κ.κ. Ορφανίδη και Ρουβά να ερμηνεύσουν το έργο μου. Αφού το ασύδοτο «καλλιτεχνικό» μας «κατεστημένο» δεν καταλαβαίνει αλλιώς, όπως έλεγε ο Χατζιδάκις. 
Ο Χατζιδάκις ακριβώς επειδή είχε υψηλή αντίληψη για το «λαϊκό», όχι μόνο δεν ενδιαφερόταν να «φτάσει το έργο του στο λαό», όπως ο Μίκης, αλλά αντιθέτως μελαγχολούσε όταν δεν μπορούσε να βρει τρόπους να απαγορεύσει την ακρόαση δίσκων του σε ακροατές που δεν του άρεσαν!
Μελαγχολώ κι εγώ που δεν μπορώ – παρά μόνο στ’ όνειρό μου – να απαγορεύσω το «Άξιον εστι» στους κ.κ. Ορφανίδη και Ρουβά, που εμφανίζονται με «μειωμένη συνείδηση», όπως θα ‘λεγε κι ο Μάνος. 
Γι’ αυτό αρκούμαι στην άφατη ηδονή της παράθεσης θρυλικών απαγορεύσεων του Χατζιδάκι, που αφορούν στην «ανέραστη Ελλάδα», όπως την ενσαρκώνει, για παράδειγμα, το sex symbol Σάκης Ρουβάς.
Π.Α.Α. 

Στον δίσκο «Οι μπαλάντες της οδού Αθηνάς» 
ΔΥΣΑΡΕΣΤΗ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ 
Γνωρίζοντας πως στα πνευματικά δικαιώματα και στον σεβασμό τους, η χώρα μας συναγωνίζεται την Ουγκάντα, το Αφγανιστάν και την Τουρκία του Εβρέν, προειδοποιώ όλους τους υποανάπτυκτους και με μειωμένη συνείδηση που πραγματοποιούν στον τόπο μας ελληνικά σήριαλς, γυρίζουν ελληνικές ταινίες «ποιότητος» ή μη, επιμελούνται τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά παιχνίδια, τοποθετούν μουσική στα ρολόγια των τηλεοπτικών σταθμών ωσότου αρχίσουν οι ειδήσεις, κι ακόμη, όσους μεταχειρίζονται μουσική στο ασανσέρ, στις καφετέριες, στα εστιατόρια και στα αναψυκτήρια, στις διαφημίσεις και στα σούπερ-μάρκετ, κι ακόμη, όσα υπουργεία διαφημίζουν ή τουριστικά ή βιομηχανικά ή αναπτυξιακά την ανέραστη Ελλάδα, προειδοποιώ πως αν μεταχειριστούν τμήμα ή ολόκληρα κομμάτια μουσικής μου, οποιασδήποτε μουσικής μου, θα μεταχειριστώ κάθε δυνατότητα που μου παρέχει ο Νόμος για να κυνηγήσω τους εξακολουθητικά ασυνείδητους που μεταχειρίζονται μουσική μου. Είναι λυπηρό πως μόνο μια τέτοια «προειδοποίηση» είναι δυνατόν να ισχύει και ν’ αντιμετωπίζει την ασυδοσία του «καλλιτεχνικού» μας «κατεστημένου».
Μάνος Χατζιδάκις, Δεκέμβριος 1983 

Στον δίσκο «Τα παράλογα» (1976)
Μ´ όλο που δεν μ' αρέσει η λέξη "απαγορεύεται", είμαι υποχρεωμένος να περιφρουρήσω την εργασία μου, από τις ορέξεις των ανεύθυνων παραγωγών διαφημιστικών και τηλεοπτικών προγραμμάτων. Απαγορεύω λοιπόν τις διασκευές και τις δημόσιες εκτελέσεις του έργου μου, σε μια όχι πιστή ως προς την παρτιτούρα μου απόδοση. Επίσης απαγορεύω την χρησιμοποίηση του έργου, ή και μερών του για διαφημιστικούς σκοπούς ή για συνοδεία τηλεοπτικών σειρών και κινηματογραφικών ταινιών.
Τέλος, η Ραδιοφωνική και Τηλεοπτική μετάδοση του έργου ΤΑ ΠΑΡΑΛΟΓΑ επιτρέπεται μόνο στο σύνολό του, όπως υπάρχει στον δίσκο.

Στην πρώτη έκδοση του δίσκου «Ήλιος χειμωνιάτικος» (1986) 
"Λυπάμαι μόνο που τον δίσκο αυτόν θα τον ακούσουν και ακροατές που δεν μ' αρέσουν. Μα δεν βρήκα μέχρι στιγμής τρόπο να τους το απαγορεύσω. Κι αυτό μου δημιουργεί μελαγχολία".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails